ORDENSREGELMENT EJBY OG OMEGNS FORSAMLINGSHUS

Fest- og selskabslokalet

Festsalen er godkendt af brandmyndigheder til max. 149 personer.

Borde og stole til 100+ personer (bordstørrelser er 100, 125 og 175 cm) Flugtveje må ikke blokeres (hoveddør – vinduer – branddør i enden af salen)

Branddøren i enden af den store sal må kun benyttes som flugtvej

Der må ikke overnattes i lokalerne.

Køkken

– 1 alm. EL komfur med ovn
– 1 stort El komfur med 6 plader og stor ovn
– opvaskemaskine
– service & glas til 100 personer.
– Kaffemaskine – Brygger 1 x 10 L kaffe på ca. 10 min. (kaffe filter er til stede)

Lokalerne kan tages i brug

Med mindre andet er specielt aftalt, står lokalerne til disposition fra kl. 10:00 på udlejningsdagen til dagen efter kl. 05:00. Nøgle kan efter nærmere aftale – udleveres dagen før, hvis lokalerne ikke er udlejede. Nøglen afleveres retur kl. 10:00 dagen efter arrangementet, eller efter nærmere aftale.

 Lokalelejen omfatter

Lejeren modtager lokalerne i rengjort stand. Borde og stole er opstillet ude ved væggen og stole er stablet for at man kan komme til med rengøringen. Lejeren kan opstille en anden bordopstilling – dog skal borde/stole afleveres i samme opstilling som modtaget. Lejeren har pligt til at kontrollere inventar – inden lokalerne tages i brug. I “kontoret” og “lises stue” sættes stolene omkring bordene.

Under Festen

– Der vises hensyn til naboer – mht. støj og parkering
– Man må ikke stå på borde og stole
– Betjeningsvejledning til opvaskemaskine og kaffemaskine findes ved maskinerne
– Vinduer og døre skal holdes lukket hvis der spilles musik
– Konfettirør er IKKE tilladt

Når festen slutter

– Inden lokalerne forlades kontrolleres:
– Lyset slukket (også stearinlys), lukkes og låses overalt (døre / vinduer)
– Udendørslys tændes/slukkes ved midterste vindue i “kontoret” og ved det fjerneste vindue i “Salen”. Desuden lige indenfor hoveddøren.
– At der ikke ligger affald udenfor. Dette gælder også flasker og cigaret skodder pap og papir m.m.
– Hvis der dagen efter, om morgen forefindes flasker / affald udenfor huset, vil man kunne forvente at få en ekstra regning på rengøring.

Ved lejemålets ophør:

– Borde og stole skal tørres af og stilles på plads (som ved modtagelsen)
– Gulvene skal fejes
– Alt service vaskes og sættes på den rigtige plads hvor man har taget servicen.
– Komfur, ovn og plader rengøres (medbring og brug bagepapir.
– Stålfade må ikke komme i ovnen.
– Store mængder fedt må ikke hældes i vasken.
– Termokander og Lysestager rengøres hvis man har brugt dem.
– Køleskabe og fryser slukkes og efterlades åbne.
– Store mængder pap bortskaffer du selv på anden måde.
– Affald mm. Skal henlægges i affaldscontainer. alt skal være fjernet – det gælder også affald der ikke kan være i de opstillede container.
– Flasker medtages og henlægges evt. i en af byens offentlige flaskecontainer (ved Netto)
– Check af der ikke forefindes flasker / affald udenfor huset
– Lejer indestår for, at huset afleveres i samme stand som det modtages
– Beskadigede eller ødelagte ting – ude som inde – skal erstattes af lejer

Skader/erstatning

Lejeren er erstatningspligtig for alle skader, der er forårsaget i udlejningsperioden. Herunder, skader på lokaler, inventar, tilbehør, installationer samt tyveri fra lokalernes tilbehør i udlejningsperioden. Eventuelle ekstra regninger/erstatningskrav opkræves ved efterfølgende.

Lejers ansvar

Lejeren er ansvarlig overfor myndighederne med hensyn til sammenkomstens art, og der må ikke holdes arrangementer, der er i strid med dansk lovgivning og med offentlig adgang.

Bemærk i øvrigt

Det er ikke tilladt at anvende søm, skruer, tegnestifter, tape og lignende i vægge, på gulve, døre, borde og stole. Enhver ændring af installationerne i lokalerne er forbudt. Vær meget opmærksom på gæsters omgang med ild og tobaksvarer! Der må ikke ryges i lokalerne. Rygning skal foregå uden for bygningen

Praktiske oplysninger.

– Varme indstillingen i lokalerne foregår fra termostat på væggen i den store sal
– Stil ikke på radiatorerne.
– Medbring emballage til madrester.
– Rengøringsartikler findes i vaskeskuret.
– Brugte moppe og klude skal skylles og lægges i spanden på rengøringsvognen.
– Viskestykker og karklude skal lejeren selv medbringe.

Huskeliste

Medbring selv:

– Duge og servietter
– Viskestykker
– Karklude
– Køkkenruller
– Affaldssække
– Godt humør

Og vigtigst af alt: Ha en rigtig god fest!!!